Ennél a tuningolási technikánál a hangsúlyt nem a teljesítménynövelésre, hanem a fogyasztáscsökkentésre helyezzük. Nem, vagy csak nagyon kis mértékben növeljük a motor maximális teljesítményét, leginkább az alacsonyabb fordulatszámokhoz tartozó forgatónyomatékot növeljük.
Ennek köszönhetően már alacsonyabb fordulatszámon nyomatékosabb és használhatóbb lesz a motor, ezáltal az alacsonyabb fordulatszámon végzett munka fogyasztáscsökkenést eredményez. Tapasztalataink alapján az így elért üzemanyag megtakarítás átlagosan 5-10% . Normál tuning esetén sokkal komplexebb eredményt kapunk (akár jelentős teljesítmény többletet is). Azokban az esetekben amikor az adott típus nagyon kis mértékben tuningolható -vagy az ügyfél kifejezetten az üzemanyag megtakarítást jelöli meg célként- ilyen esetekben az ECO- tuningot alkalmazzuk.
A teljesítmény növelésekor súlyponti kérdésként kezeljük a pontos teljesítménymérést. Minden tuning megkezdése előtt teljesítménymérésnek vetjük alá traktorát, hogy meggyőződjünk az aktuális állapotáról és teljesítményről, valamint a motor hibátlan működéséről.
További információTársaságunk legfőképp Case IH, New Holland, Steyr és McCormick típusú erőgépek javítására és szervizelésére, valamint a piacon megtalálható összes típusú mezőgazdasági gép teljesítménynövelésére specializálódott.
.
Társaságunk egyik legfontosabb diagnosztikai eszköze a mobil teljesítménymérő fékpad.
Az angol gyártmányú FROMENT SIGMA 50 TLT fékpad segítségével 515 LE és 3170 NM teljesítményig lehetséges az akár 3 órán át tartó folyamatos vagy akár dinamikus terhelésváltozással járó méréseket végezni.